Synpunkter

Har du synpunkter på Skäret
Skäret har enligt Skollagen en skyldighet att ta emot och utreda synpunkter och klagomål mot utbildningen och vi har därför en beslutad rutin för detta. Dessutom är synpunkter viktiga, för att utveckla skolans verksamhet och kvalitet.

Här beskrivs rutinen i komprimerad form.

Hur gör man?
Är det något du är missnöjd med vad gäller skolan så finns det flera vägar att gå.

      1. Kontakta i första hand personal på skolan om något har hänt i verksamheten. Börja med den personal som är närmast ditt barn och se om ni tillsammans kan lösa problemet.
      2. Kontakta i andra hand rektorn om det är ett allvarligt problem eller om du upplever att det inte tas om hand på rätt sätt av skolans lärare och annan personal.
      3. Kontakta i tredje hand skolans huvudman, alltså styrelsen för Skäret, om det är en övergripande fråga eller om du inte är nöjd med hur klagomålet har hanterats av rektor eller annan skolpersonal.

 

Det finns flera vägar att lämna in dina synpunkter eller klagomål. Kontaktuppgifter till lärare, elevhälsopersonal och skolledning finns på Schoolsoft och kontaktuppgifter till rektor och styrelse finns också här på hemsidan. Det går även att skicka synpunkter eller klagomål via post om du önskar vara anonym, till: Montessoriskolan Skäret ek förening, Redegatan 12, 426 77 Västra Frölunda, men kommer då inte få något svar.

Vad händer efter att du har lämnat in synpunkter eller klagomål?
- Inom fem arbetsdagar kontaktar vi dig så att du vet att vi har tagit emot ditt klagomål.
- Vissa klagomål går att lösa direkt. Då startar vi inte någon utredning.
- Beroende på vad ditt klagomål gäller kan du ibland bli kontaktad medan vi arbetar med ditt klagomål.
- När vi är klara kontaktar vi dig för att berätta vad vi har kommit fram till och vad som händer nu.
- Vi kontaktar inte dig om du har valt att vara anonym.